Oldalak

2010. 10. 10.

Sütőtök grissini kombó

Soha, de soha nem fordult volna meg a fejemben, hogy sütőtököt viszontlássam a grissini receptjében. De minap épp Garffyka oldalán tettem látogatást, s mi fogadott? Az előbb említett páros. Két napja vettem némi sütőtököt, ami olyan 6,5 kilót kóstált. Hát jelentem alig sikerült egy grissini adagra valót megmenteni. 
Tegnap pedig szülinapi bulira voltunk hivatalosak. Komasszonyom rengeteg nasit (na jó, boltit, de akkor is nasi) tett az asztalra. Hát épp úgy esett, hogy lévén én még gyomorkímélő üzemmódban leledzettem, hát az asztalon levő grissini olyan 65%-át én pusztítottam el. Én, aki eddig még csak köszönő viszonyban sem voltam ezzel az enni-, nassolnivalóval. S akkor megérett bennem, hogy ma márpedig ezt mi is elkészítjük a lányokkal. Hát jelentem, annyira "rossz" volt, hogy alig tudtam az utolsó adagot egy fénykép erejéig elkobozni.
 
A recepten egyedül annyit módosítottam, hogy sajnáltam az olívaolajat a tésztába, így a gyakrabban használt napraforgóolaj került bele.

Hozzávalók:
  • 170 ml langyos víz
  • 2 kk olaj
  • 1 kk méz
  • 150 gr sütőtök megsütve és villával megtördelve
  • 500 gr liszt
  • 12 gr élesztő
  • 2 kk só
Ezeket mind a kenyérsütő üstjébe teszem, s márisindul a dagasztó program. Lévén nálunk most igencsak hűs idő járja, egyenlőre még nincs nagyon ráadva a fűtés, így a kelesztést is a kenyérsütőre bíztam. Másfél óra után aztán a lányok munkába álltak, picilány persze inkább a pocijába juttatta a tésztát mintse megsodorva a tepsibe tegye. Így aztán a megdagasztott tésztát eredetileg 32 kis gombóccá porcióztam, de már csak 30 rúdacska tudott kisülni. Rúdacskákat miután a lányok megsodorták, én némi mák társaságában utómunkálatoknak vetettem alá. Ezeket sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, majd szilikonos ecsettel lekentem némi alajjal, majd 200 fokos sütőben, olyan 18 perc alatt sütöttem meg. Sütőn a felső fűtést kapcsoltam csak be, s a tepsit az alsó harmadra tettem be. Első tepsinyit alig volt türelmük megvárni míg langyosra hűlt. Azt hiszem fokhagymás olajjal megkenve még finomabb lett volna. De így is nagyon finom ropogtatnivalót kaptunk.
Köszi Garffyka.

2 megjegyzés:

Ottis írta...

Finom biztos!Mennyi mindent lehet készíteni sütőtökből....

Mézigörl írta...

Csatlakozom Ottishoz! Ötletes és gondolom nagyon fincsi! Mentem is gyorsan! :)))