Oldalak

2011. 07. 23.

Kolbászos csónakok kirándulásra

Elsőszülötték osztálya még június elején kiránduláson volt Nagyszebenben. Előző nap délelőtt hív a Tanítónénije, hogy két gyerek visszakozni kényszerült, és azokból van még 1 szabad hely. Elsőszülött iskolás húgára gondolt. Hát persze helyből igent mondtam. És nagyon jól tettem, Középső csajom hatalmas adag élménnyel tért haza. Igazából neki való kirándulás volt ez, Szebenben a múzeum nagyon lekötötte, apjának hosszasan mesélt róla. Meg Fogaras városában a vár. Minden vár, minden ami ahhoz kapcsolható érdekli a csajom. Volt már, hogy direkt az ő kérésére mentünk várat látogatni. Elsőszülött sajna nem ilyen érdeklődő. Ő pl. azt mesélte, hogy milyen fagyit ettek. Hát ennyire különböző a természetük, s nem csak érdeklődési témakörben.
Szóval egész napos kirándulás volt a nyakunkon. Vele együtt a kérdés, hogy milyen elemózsiát tegyek nekik az útra. Ha időkrízisben vagyok, akkor elfogadták volna a szendvicset is. No de megkérdeztem őket, hogy mi legyen. Első körben a befutó Limarától még tavaly (is) elkészített kolbászos csónakocskák voltak. Utána meglátták Tücsök Bogár sajtos mozis perecét. Egyöntetű válaszként érkezett az óhaj, hogy aztiskérjükszépen.
Így aztán megkapták mindkettőt. A legnagyobb elégtétel számomra, hogy haza csak másfél perec érkezett, az is azért, mert sikerült túlcsomagolnom őket. Bár inkább így, mintse azzal jöjjenek haza, hogy a zsebpénzen kaját kellett vegyenek.



Szóval a csónakok tésztájának hozzávalói:
  • 2 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 50 dkg liszt (most kb.1/3 volt graham a többi fehér)
  • 1 dobozka joghurt (145 gr)
  • 2 tk. só
  • 1 tk. cukor
  • 0,5 dl olaj
A fentieket a megadott sorrendben a kenyérsütő üstjébe tettem, fél óra dagasztás, majd program leállít. Még olyan másfél órát hagytam kelni a tésztát, majd lisztezett munkalapra borítva 8 egyforma részre osztottam. Mindeniket hosszúkás alakúra nyújtottam, akaposan megszórtam a következő összetevők kockára vágott elegyével:
  • kolbász
  • császárszalona
A keskenyebbik oldaluknál fogva feltekertem őket. Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem, s mindeniket bemetszettem úgy, hogy egyik végére se menjen ki a vágás, valamint a tekercsek alját se érje a kés éle. Fél órát még pihentek, majd a kinyílt részekbe jó bőven szórtam reszelt sajtot. 180 fokra előmelegített sütőben kb 25-30 percet sütöttem (és mostanában rájöttem, hogy olykor jobb az áramerősség, hamarabb sülnek a dolgok a sütőben, mikróban a csésze tejhez nem mindig kell egy egész perc).

A sajtos perec egy az egyben ugyanaz mint amit megmutattam már a búzacsírás perecnél, azzal a különbséggel, hogy a perecek tetejére reszelt sajt került a búzacsíra helyett, valamint tésztájukba nem 8 dkg cukor került, hanem 1,5 tk.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon ötletes kirándulásra, finom lehet

Gerdi írta...

Hát ez "nyami", ahogy a gyerekeim mondanák! Hmmm...a jövő heti nyaralásra jó is lenne. Lehet, viszontlátod nálam, persze az általam készítettet:-)

Reka írta...

Hat ez nagyon finom utravalo!!!! Megtartanivalo!!!!