Oldalak

2012. 03. 25.

Kukoricaleves túlnőtt borsócsírával

Csíráztattam ezt-azt. Többek közt borsót is. Egy részét szépen felhasználtam egy háromszoros zöldborsólevesbe, de a többit sikerült túlnövesszem a csíra státuson. Szépen nőttek felfele, én pedig gondolkoztam, hogy vajon mit is fogok velük kezdeni. Egy hírtelen ötlettől vezérelve Oldalborda javasolta, hogy csináljak kukoricalevest, s tegyem abba. Hát húztam az orrom, de további 4-5 nap múlva kiviteleztem. Hú, hogy az milyen király dolog volt....javaslom a csírák túlnövesztését.



Hozzávalók:
  • 1 doboz kukoricakonzerv,
  • 3 evőkanál olaj, 1
  •  csapott evőkanál liszt, 
  • 2 marok zöldborsó hajtás 
  •  3 evőkanál rizs, 
  • 1 dl tejszín, 
  • só. 
A kukoricakonzervről a levet lecsorgatjuk, forró olajon kicsit megfuttatjuk, majd megszórjuk a liszttel. Elkavarjuk, felöntjük vízzel. Beletesszük a rizset, sózzuk, lefödve főzzük míg a rizs elkészül. Beletesszük a tejszínt, valamint az apróra vágott zöldborsó hajtásokat.

5 megjegyzés:

trollanyu írta...

Hát nekem nagyon tetszik, tuti egészséges is:) Nekem most zsályacsírám van, a szendvicsekbe a vajra tettem rá, rá a szalámi, sajt uborka, talán így megeszik majd:)

Nelli írta...

Szia!
Szeretnélek játékra hívni a Kutya és Konyha blog írójához.
Folytatódik az Online Vacsoracsata 2. fordulója.
http://kutyaeskonyha.blogspot.com/2012/03/jatek-az-izekkel.html

Katalin írta...

Finom, különleges lehet, jól néz ki a képen!

Blogkonyha írta...

Tök jó a kép! Egyszerű és nagyszerű! Kukorica levest nem főztem még... Jól néz ki!

Panna írta...

Tuti finom volt így csírákkal. Jut eszembe nekem is van a hűtőben csírám :) Nehogy még jobban elfeledkezzek róluk...