Oldalak

2012. 03. 28.

Sáfrányos kalács

Panna kérdezte délelőtt, hogy hol a következő kalács?! Hát legyen akkor itt, pedig bizisten csak poénnak szántam. Úgy gondoltam, egyszer kézműveskedjünk egyet, no de akkor azt majd holnap, hisz közeleg már a húsvét, de egy nap tolódás még bőven belefér, azt is bárki elkészítheti majd. Sőt, ígérem, egymás után több is érkezik majd. Hétvégén akár gyerekekkel együtt símán abszolválhatók.
Tehát a következő kalács. Szerintem elég semleges, se nem sós, se nem amolyan édes. Elbírja a lekváros kenyért helyettesító státust, de a szalámit sem löki le magáról. Amúgy alig kóstoltam, a gyerkők elvitték magukkal, mikor "kiadtuk" őket Kicsilány keresztszüleihez.



Hozzávalók:
  • 1 dl tej, 
  • 1 dl tejszín, 
  • 2 dkg élesztő, 
  • 50 dkg liszt, 
  • 5 dkg cukor, 
  • 1 tojás, 
  • 5 dkg vaj, 
  • 1 tasak sáfrány (12 mg), 
  • 1 csipet só, 
  • 1 tojássárga a kalács kenéséhez

Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben feloldott kevés cukorral A sáfrányt beletesszük a langyos tejszínbe. Ezeket 15 percig pihentetjük, majd az összes hozzávalóból egy ruganyos tésztát dagasztunk. Duplájára kelesztjük. A megkelt tésztából 3 rudat sodrunk, majd összefonjuk őket. Tepsibe (vagy dobozformába) tesszük. Tetejét lekenjük a tojássárgával. Letakarva 45 percig ismét kelesztjük. A sütőt előmelegítjük 180 fokra, majd a kalácsot lekenjük a maradék tojássárgával. 30-35 percig sütjük.

1 megjegyzés:

Panna írta...

Na pedig én is poénnak szántam a kérdést! :D:D:D Jó kis kalácsot hoztál, ismét ;)