Oldalak

2012. 07. 27.

Áfonyafagylalt

Szeretjük az áfonyát. Kár, hogy csak 2 féle van belőle, így nem tudom variálni mint Gombóc Artúr, tehát szeretjük a vörös és a fekete fajtát is. Egyszer még júniusban vettem a piacon feketét, csak akkor Középső csajszimnak volt a hasfájása, hát szépen benyalta az egészet, így nem tudtam fagyit készíteni, pedig annak vettem. No, de most sikerült.



Hozzávalók:
  • 90 dkg natur joghurt kicsöpögtetve (nekem 1,5 napig csöpögött, így 45 dkg lett a végén),
  • 6 dl habtejszín,
  • 4 dl zsíros kókusztej,
  • 20 dkg cukor
  • 50 dkg áfonya
A tejszínt kemény habbá verjük (nekem épp Lidl-es volt, így használtam még 3 tasak fabfixálót is, lévén nagyon nehezen verődik fel az ott vásárolt tejszín), hozzáadjuk a kókusztejet, a kicsöpögött johgurtot. 10 dkg áfonyát elkavarunk a cukorral, majd a többi áfonyával együtt belekavarjuk a habba. Fagyasztjuk.
Nagyon talált hozzá a dekorként felhasznált bazsalikom bóbita (talán bazsalikomfüggő lennék? asszem igen)

7 megjegyzés:

martinelli írta...

Nagyon jól néz ki.

Kati írta...

Hát ez isteni:)

Gerdi írta...

De kívántatja magát!
Azt hittem, szedtétek az áfonyát. Most érik? Akkor kifogjuk, mert szerdán indulunk haza, a Pádis fennsíkon fogunk nyaralni:-)

Fernel írta...

He-he, fél kiló áfonya :D
Aki ott lakik a tövén, az simán gondolkodhat ilyen receptben.
Múlt héten vettem 125 g-os dobozban, nemmondommeg mennyiért, igen-igen szívtam a fogam.

Jól néz ki, szeretem a színét, jó recept. Elteszem jobb időkre :D

marisz57 írta...

Mi is imádjuk az áfonyát, csak sajnos nálunk nagyon drága.
Én is hasonló módon készítem a joghurtos fagyikat, de a joghurtot nem szoktam kicsepegtetni. Kösz az ötletet, legközelebb így csinálom.
Nagyon guszta lett a fagyid!

4Gyerek írta...

Itt lakik a tövén és veszi a piacon. Júniusban is, most is. Nem igazán olyan helyeken járkálunk ahol áfonya terem. Ez van :(

Áruljam el, mennyi volt kilója? Épp egy hete vettem, akkor 14 lej, ami olyan 900 ft, dúrván.
Tegnap ehhez képest már ugyanazon a piacon 20 lej volt kilója, ráadásul több helyen is árulták. Ki érti ezt.....

tücsi írta...

Látványra is isteni, hát még nyalogatni!!! Sajnos nem egy olcsó gyümölcs:(