Oldalak

2012. 08. 05.

Zsidó paprikás

Mielőtt szó érné a ház elejét, hogy hol a megszokott duma (avagy hírtelen felkiáltanátok, hogy de jó, végre befogta a száját, vajon meddig? :DD ), elárulom, hogy a kiérdemelt (remélem!) szabadságunkat töltjük holnaptól, így ennek fejében most csak időzített bejegyzésekre futja az indulás előtt.
S akkor nézzük ma mit kínálok nektek:

Hozzávalók: 
  • 8 csirke alsócomb, 
  • 3 fej hagyma, 
  • 2 evőkanál pirospaprika por, 
  • 1 szál zellerzöld, 
  • só, 
  • kevés bors, 
  • ½ dl olaj.


A húst megmossuk besózzuk. A hagymát megtakarítjuk, laskára vágjuk, az olajon megdinszteljük. Ha a hagymánk megpárolódott, beletesszük a paprikaport, majd rögtön a combokat is és felöntjük egy kevés vízzel. Beletesszük a zellerlevelet is. Addig főzzük míg a hús megpuhul. Ha szükséges, közben pótolhatjuk még a folyadékot. Krumplipürét, tarhonyát, főtt tésztát kínáljuk mellé, előtte a zellerzöldet távolítsuk el.

4 megjegyzés:

Kisildi írta...

Vajon miért zsidó? :-))

Csilla írta...

Még jó, hogy írtad, mert így nem kérdem, hogy hol a "duma?," :DDD Jó kis paprikás csirkét hoztál. :) Jó pihenést Nektek! :)

Hobbychef írta...

Nagyon finomat főztél. De a címet nem értem, ez miért zsidópaprikás? A "magyar" paprikás ugyanilyen!!! Gondolom Erdélyben is így főzik a székelyek, szászok, zsidök.

4Gyerek írta...

Igen, igen, nincs duma. helyette csak hősééééééég, ezerrel.
Tengerparton nyaralunk, s mint még soha, a szél sem lebben. Mikor a nagylányoknak vettem ma a fürdőruhát, poénkodtam is az eladóval, hogy hol a szellő, szintén humorral válaszol: asszonyom, hát nem tudja: ezek itt mindent lopnak. most a szellő is sorra került :)

Sóval kérdeztem én is Édesanyám, hisz ez a recept megjelent a legutóbbi Finom Falatokban (szinén Corvin termék, mint az Erdélyi Konyha), s a szombati Pityókafesztiválról hazafel a vonaton valaki épp ezt nézte, s számon kérte rajtam a címet. Anyukám pedig azt mondta, hogy még a Nagyanyám (azaz az én dédnagyanyám) is így hívta. Szóval nálunk ez a neve, többet sajna nem mondhatok.