Oldalak

2013. 02. 08.

Céklakrémes lúdgégetészta



Közel másfél éve volt szerencsém Tisztatésztánál megnyerni egy tésztaformáló alkalmatosságot. Akkor frissiben kipróbáltam, és hát enyhén szólva sem voltam elragadtatva az eredménnyel. De tudtam, hogy csak akaraterő kérdése és újból belevágok. Időközben beruháztam egy tésztanyújtó-vágó masinába is, ami aztán leegyszerűsítette a dolgokat. Igen, először a teljes egyszerűséggel az összegyúrt tésztát kinyújtottam majd összevágtam a géppel. Semmi extra. Aztán most bekattantam. Nem mondom, hogy naponta fogok ilyent készíteni, de olykor igen, ha mást nem, akkor terápiás jelleggel kell picit lekötni magam. Most igenis tetszett az eredmény. Először ugye nem gép nyújtotta a tésztát, nem volt egyforma vastagságú. Meg aztán azt hiszem lágyabb is volt, hisz kézzel nyújtani mintha úgy volt jobb.  Tehát azt mondhatom, hogy rá kell érezni. Nem szabad kiszáradjon, mert akkor alap a törés, esze ágában sincs bordázódni. Hiába no, teljes figyelmet igényel. Ami jó is, hisz addig nem merengek máson, nem terelem el a figyelmem.
Aztán Oldalborda megfőzött némi céklát. A szezámmag bevillant. Meg ott a csomó torma a pincében. Hát innen már nem volt hosszú az út a kis pink krém megalkotásáig.



Hozzávalók a céklakrémhez: 

  • 3-4 cékla megfőzve, 
  • 10 dkg szezámmag, 
  • 1 nagyobb szál torma, 
  • 1,5 dl tejszín, 
  • 2 evőkanál olívaolaj, 
  • 10 dkg reszelt parmezán, 
  • só, bors, 
  • fekete szezámmag a díszítéshez, 
50 dkg friss lúdgégetészta.



A szezámmagot serpenyőben szárazon megpirítjuk. A tormát lereszeljük, a céklát daraboljuk, majd az egészet egy késes aprítóba tesszük. Hozzáadunk 1 dl tejszínt és krémes állagúra aprítjuk. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a parmezánt, majd a maradék tejszínnel beállítjuk a megfelelő sűrűséget. A végén hozzáadjuk az olívaolajat. A kifőtt tésztára kanalazva tálaljuk, megszórjuk fekete szezámmaggal.
Nekem nagyon ízlett, Oldalbordának szintén (pedig nála hatalmas a húsfüggőség). A fiam ránézésre köszönte, nem kért, a lányok közül Középsőm ette, a többiek csak fintorogtak. Bár Kicsilánynak enyhítő körülmény a torma, enyhén pikáns sem mehet nála. Elszőszülött meg kezdi feszegetni a határokat. Hát....eszi, nem eszi....mást úgy sem kap. Csontjai nem zörögnek, így olykor én is bekeményíthetek.
 

Nincsenek megjegyzések: