Oldalak

2013. 04. 05.

Paszternák krémleves

Paszternák. Hát ezzel is úgy voltam eddig, hogy mi a fene lehet ebben a jó? Húsleveshez petrezselyem kell, nem holmi "utánzat". Már-már elgondolkodtam a múltban, mikor Limara paszternák püréről áradozott. De még nem kaptam elég indíttatást a saját kísérletezésre. A kékbetűs portálon egyik csoportban mini szakácskönyv lett indítva, ott pedig Gabojsza adta fel a bloggereknek a paszternák témát. Már ott szóltam, hogy nevelem magam. Mára beérett az önnevelésem ;-)
Minap a zellert használtam fel egy mártáshoz, s onnan vettem az ötletet az említett leves megalkotására. Szóltam is a családnak, hogy ha nem jönnek enni, nagy eséllyel pályáznak arra, hogy csak nyúlpaprikást ehetnek, mert a levest bekanalazom én. Tehát......iszonyat......."rosszul" sikerült. :p



Hozzávalók: 
  • 70 dkg paszternák
  • 1 nagy fej hagyma
  • 4-5 teáskanál mangalicazsír
  • 2 dl tejszín
  • füstölt csukaszeletek
A paszternákot meghámozzuk majd juliennre vágjuk. Egy serpenyőben 1 teáskanál zsírt hevítünk, beleteszünk egy adag felvágott paszternákot, ügyelve, hogy a serpenyőbe csak egy rétegbe kerüljön a zöldség. Ha szép barnásra pirult, szűrőlapáttal kiszedjük majd a többi paszternákkal hasonlóan járunk el. Amikor szükséges, pótoljuk a serpenyőben a zsírt. Legvégén halványbarnára pirítjuk a maradék zsiradékon az aprított hagymát. Amikor az összes dinszteléssel végeztünk, a zöldséget felöntjük 1 liter zöldségalaplével (annak hiányában vízzel). Egy keveset még főzzük, hogy a paszternák teljesen puhuljon meg, majd botmixerrel pürésítjük. Ezután sózzuk, hozzáadjuk a tejszínt és újból felforraljuk. Tálaláskor füstölt halszeletet teszünk a tetejére.
Ha sikerül korianderzöldet nevelnem, legközelebb úgy is kipróbálom.

1 megjegyzés:

Andicsek írta...

ez bizony nagyon jól hangzik. gyerek korom óta nem is láttam paszternákot még a piacon sem. bevallom, ha "csak úgy" elébem tennék, biztos megkóstolnám!:)