Oldalak

2013. 12. 03.

Habcsók, habkarika

Sokan szeretik. Köztük a saját gyermekeim is. Nem mondom, hogy 1-2 darabot nem tudok bekapni, de nálam évek óta amolyan habcsók stop van. Hogy miért? Hát anno.....rég, régesrég, mikor még a kommunista időket éltük, volt a családban egy vállalkozó szellem, aki verte a habot, színezte, sütötte. Szezontól függően hol tömör csókok, hol pedig lyukas karikák kerültek a sütőbe. Egy darabig azzal szórakoztunk, hogy ha darabonként egymás után tennénk, leérne már a sor Szentkirályig...majd Tusnádig, netán Bukarestig, avagy kifutott már valahol a határnál. Teljes tökéletességre fejlesztette ezt a tudományt. Gyerekeim legnagyobb bánatára én nen vagyok igazából kapható habcsókokat készíteni. Az ok: nálam nem bírják a gyűrődést a habzsákok. Vagyis leginkább a csillagcsövek.
De míg a gyerekek őszi szüneten a nagyszülőknél voltak, hát készült habcsók, habkarika. Nekem igazából a fotózás maradt. Amolyan lépésről lépésre. Hátha van még olyan aki mumusként tekint erre az édességre.



Hozzávalók: 

  • 8 tojásfehérje, 
  • 56 dkg apró szemű kristálycukor (nem porcukor), 
  • 3-4 evőkanál ecet, 
  • 1 teáskanál vaníliás cukor.


 A tojásfehérjéket egy tálban verni kezdjük. 


 Addig verjük, míg közepesen kemény hab lesz belőle.

Ekkor beleszórjuk a cukrot.
 
Verjük egy keveset

Majd gőzfürdő fölött folytatjuk a habverést egész addig míg a masszánk egy picit langyos lesz, hogy induljon be a cukor kedvezőbb olvadása. 

Ekkor levesszük a gőzfürdőről, s addig verjük, míg vissza nem hűl szobahőre (6-8 perc) és keményedni kezd. Ezután beletesszük az ecetet, azzal együtt még 1 percig verjük. 

A habunk annyira kemény kell legyen, hogy ha a tálat teljesen felfordítjuk ne folyjon ki belőle semmi. 





Csillagcsöves nyomócsőbe téve, sütőpapíros tepsire karikákat, csókokat nyomunk.




         
Kevés ételfestékkel színes habkarikákat, habcsókokat kaphatunk. A már felvert, kemény tojáshabba beleszórjuk a színezéket

A festékre egy kávéskanál ecetet öntünk

További egy percig verjük a habot.

Színes habkarika


Sütőnk ajtaját résnyire nyitva hagyva, inkább szárítjuk mint sütjük a kis csókokat. Ajánlott a 80-90 fokot nem meghaladni, eklkor lesz gyönyörű színű habcsókunk, hisz jobb ha nem sülnek, inkább száradnak.



Tipp: Ha nincs szilikonos sütőpapírunk, akkor egy kartonlapot vonjunk be egy keményebb neylonfóliával, és arra nyomjuk a karikáinkat.



6 megjegyzés:

Roza írta...

Nagyon szépek lettek a csókok és a karikák:) Az idén én is rászánom magamat, hogy az unokákat ilyennel lepjem meg. Azt hiszem, a recepted éppen megfelelő lesz. Szabad elvinnem, ugye?
Köszi.

Anikó írta...

Hát hallod, ezek gyönyörűek lettek, én még soha nem csináltam, mert nincs habzsákom, meg csillagcsőröm sem, meg semmi olyasmim ami ehhez jó lenne, de azért vittem a receptedet, hátha egyszer...mégis...:-)))

M@rti írta...

De jól néznek ki!! :-)

4Gyerek írta...

Roza, mi az hogy szabad? Megtisztelsz vele, hogy ha az útmutatásaim alapján készíted. Az unokák szeretni fogják.

Anikó, nincs habzsákod, csillagcsöved? Akkor üdv a csapatban. Oldalborda csináltatott nekem inoxból, csak a tervezés nem üti a konyhai szükségleteket. Így sajna szép, de nem hasznos a kütyüm.

M@rt, köszönöm :)

tücsi írta...

Megőrülök a habcsókért, én vagyok egyedül a családban aki oda van érte. 2x próbálkoztam, de a kinyomó csövem nem jól működött, így jobbnak láttam készen megvenni.
Most látva a gyönyörű igazi házi habcsókokat megkísérlem újra Ha Pavlovát tudok készíteni, akkor az is menni fog!:) Köszi a receptet!!!:-)

Cintia írta...

Nagyon szépek ! Viszont a 8 órás szárítási idő nem sok? Már néztem több receptet is de mindenhol 3-4 órát ír szárításnál...