Oldalak

2014. 11. 13.

Pretzel zsemlék

Minap áradoztam a kiflijeimről. Kisildi pedig jött egy javaslattal: a fürdővízben cseréljem le a sót cukorra. Nosza rajta, engem sem kell sokáig kéretni, a péksütiknek mindig keletje van nálunk, így hát azon nyomban tesztsütés következett. Az eredmény.....magáért beszélt. Aki nem hiszi, az készítse el, győződjön meg.



A zsemlék tésztája ugyanaz mint a Zsíros kifliké, csak itt a megkelt tésztát nem 7, hanem 10 részre osztjuk. Kis pihenés után megformázzuk, jelen esetben császárzsemlék lettek. Utána sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, 1 órát pihennek, majd fővő, cukros-szódabikarbónás vízbe mártjuk, oldalanként 5-10 másodpercre, majd szűrőkanállal kivéve visszatesszük a sütőpapíros tepsire. 190 fokon 22-25 perc alatt szép pirosra sütjük.
A főzővíz arányai:
  • 1,5 liter víz, 
  • 5 dkg cukor
  • 1 evőkanál szódabikarbóna
Ezzel a szódabikarbóna mennyiséggel azok is bátran nekiláthatnak, akik különösebben nem szeretik az ilyen típusú előfőzött péksütiket. Bevallom, a boltiakat én sem szeretem, oké, ha éhes vagyok és épp kézügyre kerül, akkor elfogy. De szerintem idén tuti nem ettem ilyent házon kívül. Engem meggyőzött :)

Nincsenek megjegyzések: